ارتودنسی نامرئی یکی دیگر از مواردی می باشد که همیشه آرزوی بیماران ارتودنسی بوده است. معمولاً اجرای ارتودنسی نامرئی به سه روش انجام می شود:

اول استفاده از پلاک های شفاف که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

دوم استفاده از ارتودنسی سرامیکی که جنس براکت های ارتودنسی از سرامیک می باشد و کمتر دیده می‌شود و در نهایت راه سوم موجود در حال حاضر، ارتودنسی از پشت دندان می باشد که در این مقاله منظور ما از ارتودنسی نامرئی و شفاف استفاده از پلاک های شفاف متحرک تحت عنوان اینویزالاین میباشد. در مورد سایر روش های ارتودنسی نامرئی در این سایت به طور کامل صحبت کرده و خواهیم کرد.

ارتودنسی شفاف:

پلاک های ارتودنسی شفاف همانطور که در فیلم مقاله مشاهده می‌شود پس از قالب گیری توسط دکتر ارتودنسی و ساخت مدل هایی برای هر حرکت دندانی توسط کامپیوتر چند پلاک متحرک ساخته می شود. این دستگاه ها معمولا در نامرتبی دندانهای جلویی آن هم به صورت خفیف بیشتر موثر هستند و نسبت به دستگاه‌های معمول ارتودنسی توصیه شده ضعیف تر عمل می کنند و به علت این مشکلات مخصوصا در کودکان توصیه نمی شوند. همچنین برای برگشت های خفیف که پس از درمان معمولی ارتودنسی ممکن است رخ بدهند، مفید هستند. هر پلاک ساخته شده بیست ساعت در شبانه‌روز برای دو هفته استفاده می شود و با توجه به خفیف بودن مشکلات، معمولا درمان دوازده تا چهارده ماه طول می کشد. در نظر داشته باشید این دستگاه‌ها در عقب بردن و جلو آوردن دندان های دو فک و یا چرخش شدید دندان ها ضعیف هستند و نگهدارنده پس از این درمان های نامریی باید شبانه و برای مدت طولانی استفاده شود چون امکان برگشت نسبت به درمان‌های معمولی بیشتر است.

هزینه ارتودنسی نامریی چقدر است؟

در نظر داشته باشید هزینه ارتودنسی نامرئی بسیار بیشتر از درمان‌های معمول ارتودنسی می باشد، چون باید هزینه بسیار بالایی جهت دستگاه‌های گران‌قیمت لابراتواری برای ساخت این دستگاه ها پرداخت شود. ولی اگر باز هم داوطلب استفاده از این ارتودنسی نامرئی هستید مطمئنا یک متخصص ارتودنسی خوب و معتبر بهترین گزینه شما می باشد.