ارتودنسی فک بالا

انجام ارتودنسی تک فک آیا توصیه می‌شود؟ این یکی از سؤالاتی است که از طرف بسیاری بیماران پرسیده می‌شود. در این مقاله دکتر صدرالدینی در مورد انجام ارتودنسی فک بالا برای شما توضیح می‌دهد. حقیقت این است که پاسخ این پرسش بستگی به سن بیمار دارد. به طور کلی اگر بیماری بالغ هستید و به دنبال انجام ارتودنسی فک بالا جهت اصلاح لبخند و چهره خود می‌باشید درمان تک فک توصیه نمی‌شود. هرچند که در بعضی موارد و با توضیح سود و زیان آن توسط متخصص ارتودنسی فک بالا به تنهای قابل اجرا می‌باشد ولی این درمان‌های تک فک همیشه محدودیت دارند.

یکی از محدودیت‌ها این است که رابطه بین فک بالا و پایین اصلاح نمی‌شود که در نهایت می‌تواند به امکان بازگشت نتایج درمان ارتودنسی منتهی شود. معمولاً بیمارانی که ارتودنسی فک بالا را برای زیبایی انجام می‌دهند پس از گذشتن چند ماه و دیدن نتایج عالی درمان پشیمان می‌شوند که چرا درمان فک پایین را انجام نداده‌اند. چون با مرتب شدن دندان‌های بالا کجی دندان‌های پایین بیشتر به چشم می‌آید. از طرفی قوس دندانی فک بالا و پایین با هم منطبق نیستند که می‌تواند بر زیبایی لبخند تأثیر بگذارد.

در این سایت جذاب ترین مقالات در مورد ارتودنسی و دندانپزشکی را با جستجو در بخش مقالات خواهید یافت.

ارتودنسی فک بالا | دکتر فرهاد صدرالدینی

ارتودنسی فک بالا | دکتر فرهاد صدرالدینی

ارتودنسی متحرک

در کودکان و درمان‌های ابتدایی دندانپزشکی انجام ارتودنسی تک فک معمول می‌باشد. یکی از شایع‌ترین این موارد تنگی فک بالا می‌باشد که می‌تواند تأثیر بسیار نامطلوب بر تنفس کودکان گذاشته و یا در نهایت باعث انحراف صورت کودک شود. در این موارد درمان ارتودنسی فک بالا به صورت ارتودنسی متحرک که باعث گسترش عرضی فک بالا می‌شود توصیه می‌گردد. از دیگر مواردی که درمان ارتودنسی در فک بالا به تنهایی توصیه می‌شود شیب به طرف داخل دندان‌های قدامی فک بالا می‌باشد که باعث می‌شود کودک فک خود را جهت جویدن غذا به طرف جلو هدایت کند. در این موارد هم به صورت فوری و اورژانس درمان ارتودنسی فک بالا به صورت دستگاه ارتودنسی متحرک که دندان‌های قدامی فک بالا را به طرف جلو هل دهد توصیه می‌شود. در مورد درمان ارتودنسی فک بالا در کودکان مقالات بسیاری مفیدی در این سایت وجود دارد که شما را به خواندن آن‌ها ارجاع می‌دهیم.