فوق تخصص ارتودنسی در تهران

به دنبال فوق تخصص ارتودنسی در تهران می‌باشید و می‌خواهید درمان شما توسط بهترین متخصص ارتودنسی انجام شود؟ دانستن موارد زیر شما را در این جستجو یاری خواهد کرد. از آنجایی که ارتودنسی تخصص می‌باشد، لذا شاید از ابتدا جستجوی فوق تخصص ارتودنسی در تهران صحیح نباشد. ارتودنسی یک دوره تخصصی چهار ساله می‌باشد که در سال اول تخصص دانشجویان تخصصی به درمان ارتودنسی برروی مدل‌ها می‌پردازند. سپس در طی سه سال آینده انواع مختلف درمان‌های ارتودنسی را برروی بیماران انجام می‌دهند و در نهایت، امتحان بورد تخصصی ارتودنسی برگزار می‌شود. در صورت موفقیت در این آزمون مدرک متخصص ارتودنسی را دریافت می‌کنند. پس ارتودنسی فوق تخصص نمی‌باشد و مدرک فوق تخصص ارتودنسی وجود خارجی ندارد. البته تخصص ارتودنسی دارای دوره‌های تکمیلی جهت بعضی مشکلات خاص می‌باشد که به صورت فلوشیپ برگزار می‌شود. مثلاً فلوشیپ جراحی فک و یا فلوشیپ بیماران شکاف لب و کام از آن جمله می‌باشند.

فوق تخصص ارتودنسی در تهران | دکتر فرهاد صدرالدینی

فوق تخصص ارتودنسی در تهران | دکتر فرهاد صدرالدینی

متخصص ارتودنسی

پس در نهایت جستجوی فوق تخصص ارتودنسی در تهران توجیهی ندارد. تخصص ارتودنسی یکی از مهمترین دوره‌های تخصصی در دندانپزشکی می‌باشد، چون مشکلات ارتودنسی گاهاً باعث بسیاری از مشکلات دندانپزشکی دیگر می‌باشند، لذا انجام درمان ارتودنسی قبل از سایر موارد دندانپزشکی زیبایی توصیه می‌شود. مثلاً اگر شما خواستار درمان‌های زیبایی هستید، بهتر است قبلش ارتودنسی انجام دهید تا دندان‌ها دارای چینش مناسب نسبت به هم و یا فکین شوند تا ثبات و بی‌خطر بودن درمان دندانپزشکی زیبایی تضمین شود. به طور قطع درمان ارتودنسی ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و بهترین را انتخاب کنید. در جستجوی خود به خاطر داشته باشید فوق تخصص ارتودنسی در تهران صحیح نیست و ارتودنسی یک تخصص است. همچنین همیشه آخرین مدرک تحصیلی فرد در مدارک پزشکی معتبر مثل پروانه مطب ذکر می‌شود. پس حتماً جمله دارای بورد تخصصی ارتودنسی در مدارک ایشان ذکر شده باشد. همچنین یک متخصص ارتودنسی معتبر و مشهور زیر نظر و تابلوی فرد دیگری معمولاً کار نمی‌کند و مدیریت و درمان بیماران را خودش برعهده دارد.

فوق تخصص ارتودنسی

پس به جای کلمه فوق تخصص ارتودنسی به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشید که مشخصات آن را ذکر کردیم. اگر فرزند شما دارای مشکلات خاص مثل شکاف لب یا کام و یا مواردی که به جراحی فک نیاز می باشد است به خاطر داشته باشید این دوره های آموزشی می‌تواند در داخل یا خارج از کشور گذرانده شود، ولی شاید مهم‌تر از این دوره‌های چند هفته‌ای بهتر باشد نزد پزشک متخصص بروید که تجربه بالایی در درمان این نوع از مشکلات داشته باشد. اگر فرزند شما دارای چنین مشکلاتی می باشد مخصوصا انواع شکاف های فکی یا سندروم ها شاید دچار شوک شوید. ولی کمی صبر کنید، منطقی فکر کنید، مشکلات ظاهری این افراد توسط تخصص های دیگری مثل فوق تخصص جراحی پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی حل خواهد شد، پس زمان کافی خواهید داشت در مورد بهترین متخصص ارتودنسی در این نوع درمان ها تحقیق کنید. در مورد مشکلات جراحی فک شانس بیشتری دارید. خیلی از موارد جراحی فک با مراجعه در زمان مناسب به متخصص ارتودنسی و قبل از به پایان رسیدن سن رشد قابل جلوگیری است و حتی اگر نیازی به جراحی فک هم باشد معمولا پس از بلوغ بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی قابل انجام است. پس زمان کافی برای برنامه‌ریزی دارید. یک نکته بسیار مهم که در همه این موارد باید به آن بسیار توجه کنید درمان مشکلات عرضی است. در این مشکلات، در میان فک بالای کودک درزی می باشد که معمولاً در دوران بلوغ بسته می شود پس در این زمان یعنی فرد بالغ تنها راه باز کردن فک بالا به صورت استخوانی باز کردن این درز به وسیله جراحی می باشد. اما متاسفانه این برش باید از داخل و از درون فضای بینی انجام شود که مستلزم یک جراحی بزرگ است. در تمامی موارد در اولین فرصت کودک خود را به متخصص ارتودنسی نشان دهید چون اگر قبل از اینکه درز میانی فک بالا بسته شود با استفاده از یک پلاک متحرک ساده می‌توانید مشکلات عرضی کودک را حل کنید. به یاد داشته باشید حتی اگر کودک شما در آینده نیاز به جراحی فک داشته باشد اینکه مشکل عرضی را قبل از جراحی فک حل کنید در اینکه هزینه کمتری کنید و یا کودک شما سختی و رنج بیشتری را تحمل نکند بسیار موثر است. پس در جستجوی فوق تخصصی ارتودنسی و یا فوق تخصص ارتودنسی در تهران خود را اسیر نکنید و جستجوی متخصص ارتودنسی با تجربه را شروع کنید. بهترین متخصص ارتودنسی را بیابید. مطمئن باشید پزشک متخصصی که تجربه درمان این مشکلات پیچیده را دارد و دوره های تکمیلی گذرانده است، بهترین انتخاب را در اختیار شما قرار می دهد.