ارتودنسی کوتاه مدت برای سالها رویای درمان‌های ارتودنسی جهت مرتب کردن دندان‌ها بوده است و از آنجایی که ارتودنسی بهترین روش جهت مرتب کردن دندان‌ها می باشد، کوتاه کردن زمان آن بهترین راه همه گیر کردن این درمان می باشد. یکی از روش هایی که اخیرا معرفی شده است استفاده از دستگاه های خاص جهت ایجاد لرزش ریز در دندان ها یا به عبارتی ویبره کردن آنها می باشد که ادعا می شود باعث تسریع حرکت دندان می‌شود. البته همیشه به روزترین اطلاعات را می توانید از متخصص ارتودنسی خود کسب کنید.

ارتودنسی سریع دندان:

این دستگاه های تسریع کننده حرکت دندان که توسط برخی شرکت‌ها ارائه می شود بعد از شارژ توسط برق روزی بیست دقیقه توسط بیمار ارتودنسی استفاده می‌شود که به صورت تئوری با ایجاد لرزش های سریع باعث جذب سلول های التهابی به ناحیه دندان‌ها و از این طریق باعث تسریع حرکت دندانها می‌شوند. همانطور که در فیلم این مقاله مشاهده می‌شود سری دستگاهی که در داخل دهان قرار می گیرد قابل جدا شدن و شستشو می باشد. در نتیجه پس از هر بار استفاده حتماً باید سری دستگاه جدا شده و شسته شود. بعضی از انواع این دستگاه ها قابلیت اتصال به کامپیوتر و ثبت اطلاعات و میزان استفاده از دستگاه را دارد که می تواند به دکتر ارتودنسی ارائه شود.

قیمت ارتودنسی سریع چقدر است؟

قیمت ارتودنسی سریع بیشتر است، چون در این روش شما باید یک دستگاه تسریع کننده را خریداری کنید. البته اگر پیشنهاد ما را می خواهید تا زمانی که این دستگاه‌ها آزمایش کامل خود را پس نداده اند از همان روش های معمول ارتودنسی که معمولا یک سال و نیم تا دو سال طول می کشد استفاده کنید. البته این روش تهاجمی نمی باشد و به شما ضرری نمی زند و از نظر متخصص ارتودنسی نسبت به روش های جراحی تسریع کننده حرکت دندان آزردگی کمتری برای شما ایجاد می کند.