فیلم مراحل ارتودنسی

فیلم مراحل ارتودنسی که در این مقاله مشاهده می‌شود به طور خلاصه مراحل شروع درمان ارتودنسی و در اینجا ارتودنسی ثابت را نشان می دهد. البته این مراحل در انواع مختلف ارتودنسی شباهت زیادی به هم دارند. معمولا درمان ارتودنسی با یک ویزیت اولیه شروع می‌شود که در آن هزینه ارتودنسی و طرح درمان کلی به صورت کشیدن و نکشیدن دندان و در صورت خواست بیمار دستور تهیه مدارک داده می‌شود. در صورت رضایت بیمار و شروع درمان ارتودنسی در جلسه مشاوره بعدی سوابق پزشکی و دندانپزشکی به همراه مدارک تهیه شده توسط بیمار جهت تعیین طرح درمان کامل بیمار بررسی می‌شود.

فیلم کامل ارتودنسی:

مدارک تشخیصی ارتودنسی شامل عکس های رادیو گرافی از نیم رخ صورت و رادیوگرافی کامل دندان و فک تحت عنوان OPG می باشد. همچنین به صلاحدید متخصص ارتودنسی قالب گیری اولیه انجام می شود. در بخش مقالات سایت می توانید در مورد آن اطلاعات کامل کسب کنید. در صورتی که ارتودنسی به صورت متحرک انجام شود قالب گیری انجام شده و جهت ساخت پلاک متحرک ارتودنسی به لابراتوار فرستاده می شود. در صورت انجام ارتودنسی ثابت کش های جداکننده توسط دکتر ارتودنسی بین دندان های عقب قرار می گیرد که بتوان در جلسه آینده بند ها را روی دندان های خلفی قرار داد. نگران نباشید در مورد تمام موارد فوق اگر منظور از واژه ای را متوجه نمی شوید در بخش مقالات سایت مقاله ای را مربوط به آن خواهید یافت و سرانجام در جلسه بعدی در صورتی که درمان به صورت ارتودنسی متحرک در نظر گرفته شده باشد پلاک ارتودنسی متحرک به شما تحویل داده می‌شود و در صورت ارتودنسی ثابت براکت ها و سیم روی دندان های شما قرار می گیرد و درمان شروع می شود.

فیلم انجام ارتودنسی:

از این به بعد درمان به صورت ویزیت های مرتب ماهیانه ادامه می یابد تا سرانجام درمان خاتمه یابد. در ارتودنسی متحرک دو حالت وجود دارد: در خاتمه در صورت نیاز درمان ارتودنسی ثابت برای بیمار شروع می شود، در غیر اینصورت دستگاه متحرک به عنوان نگهدارنده بر حسب نظر دکتر ارتودنسی مدتی در دهان بیمار باقی می‌ماند. در مورد ارتودنسی ثابت معمولا یک پلاک متحرک در پایان کار تحویل داده می‌شود که نقش نگهدارنده دارد و مدت زمان استفاده از آن بستگی به نظر متخصص ارتودنسی دارد.