تاثیر ارتودنسی بر زیبایی افراد با توجه به تحت تاثیر قرار دادن یک سوم تحتانی صورت توسط این درمان بسیار بالا می باشد و با توجه به افزایش اهمیت زیبایی بر کیفیت زندگی در قرن حاضر درمان‌های زیبایی و خصوصاً ارتودنسی جایگاه خاصی در زندگی افراد یافته اند. به دو طریق ارتودنسی باعث افزایش جذابیت و زیبایی چهره می‌شود:

اول ایجاد تقارن و زیبایی در یک سوم تحتانی صورت می باشد و دوم اصلاح طرح لبخند. با توجه به اینکه دومین موردی که در چهره فرد مورد توجه قرار می گیرد لبخند می باشد لبخند زیبا در افزایش اعتماد به نفس و جذابیت اجتماعی شما بسیار موثر است.

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی | دکتر فرهاد صدرالدینی

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی | دکتر فرهاد صدرالدینی

ارتودنسی و زیبایی:

ارتودنسی می‌تواند با ایجاد رابطه مناسب بین بینی، چانه و لب ها در ارتباط با نظم و موقعیت دندان‌ها، بهترین زیبایی چهره را به شما ارائه دهد. گاهی مشکلات فرد شدید می باشد و احتیاج به درمان های ترکیبی ارتودنسی و جراحی می باشد. در این موارد که موقعیت فک ها مشکل دارند به دو طریق می توان عمل کرد. اگر مشکلات در سنین کودکی شناسایی شوند در بسیاری موارد می‌توان با درمان‌های تغییر رشد موقعیت فک بالا و پایین و چانه و به دنبال آن کل صورت را تغییر داد و چهره زیبایی را برای کودک در دوران بزرگسالی ایجاد کرد. ولی اگر فرد دوران طلایی کودکی را از دست داده باشد و موقعیت فک ها اشکال داشته باشد تنها راه باقیمانده درمان‌های جراحی به همراه ارتودنسی می باشد که در این موارد پس از یک سال تا یکسال و نیم جراحی انجام شده و سپس به مدت شش تا نه ماه پس از جراحی ارتودنسی ادامه می یابد.

تاثیر ارتودنسی بر فرم لب چیست؟

تاثیر ارتودنسی بر فرم لب ثابت شده می باشد. به عبارتی دکتر ارتودنسی می‌تواند با کشیدن دندان از برجستگی لب ها بکاهد و یا بدون کشیدن دندان ها و با طرح درمان مناسب کمی به برجستگی لب ها بیافزاید. معمولا لب ها دوسوم دندان ها به طرف جلو و عقب حرکت می کنند. هرچند امکان انجام این تغییرات و اینکه همیشه به طور دقیق قابل پیش‌بینی نیستند توسط متخصص ارتودنسی در نظر گرفته می شود.