بهترین سن ارتودنسی یکی از سوالات رایج است که توسط بیماران مطرح می‌شود. واقعیت این است که با ارتودنسی نوین امکان انجام ارتودنسی در صورت سالم بودن نسبی دندان ها در هر سنی امکان پذیر است، ولی بهتر است از لحاظ سنی به این صورت عمل شود.

در سن هشت یا نه سالگی برای اولین بار کودک خود را به متخصص ارتودنسی نشان دهید. در صورتی که مشکلات شدید مثل دندان اضافه یا کمبود دندان و کمبود فضای شدید دندانی در این سن متخصص ارتودنسی می تواند با یک مداخله سریع از درمان‌های گران و گاه پیچیده و سخت برای کودک جلوگیری کنند. همچنین در این سنین اگر کودک دارای مشکلات فکی باشد دکتر ارتودنسی والدین را آگاه می کند که در آینده نزدیک نیاز به درمان ارتودنسی تغییر رشد می باشد.

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟

در معاینه اولیه در سن هشت یا نه سالگی متخصص ارتودنسی برای شما تعیین می‌کند بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است. اگر کودک شما دارای مشکلات شدید دندان و مشکلات فکی باشد معمولاً درمان باید شروع شود چون با بالغ شدن کودک، مشکلات پیچیده تر می شود و یا زمان درمان آن می گذرد و در مورد مشکلات فکی ممکن است کار به جراحی فک بکشد. اگر کودک شما فقط دارای مشکلات خفیف یا متوسط دندانی یعنی نامرتبی دندان ها باشد به صلاحدید دکتر ارتودنسی بهترین سن درمان ارتودنسی ثابت، نوجوانی یعنی دوازده تا پانزده سالگی می باشد، چون در این سن اعتماد به نفس کودک فرم می گیرد. دندان‌ها سریع‌تر و راحت‌تر حرکت می‌کنند و کمی از رشد باقیمانده که در بعضی مواقع می‌تواند به تسریع درمان کمک کند.

بهترین سن برای ارتودنسی:

اگر بزرگسال هستید ناراحت نباشید. با ارتودنسی نوین انجام ارتودنسی در هر سنی تقریبا امکان پذیر است و به عبارتی ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. با ارتودنسی می توانید لبخندی زیبا و چهره جذاب تر را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید بهترین راه جهت مرتب کردن دندان‌ها ارتودنسی می باشد، چون خود دندان ها مرتب می شوند، بدون آنکه آسیبی به آنها وارد شود، از درمان های مهاجم که با تراش دندان یا کشیدن دندان توسط افراد غیر متخصص انجام می‌شود پرهیز کنید، چون ممکن است امکان ارتودنسی را برای همیشه از شما بگیرد. بهترین فرد برای مشاوره در این زمینه متخصص ارتودنسی مجرب شما می باشد.