آیا ارتودنسی دندان ضرر دارد؟ واقعیت این است که یکی از بی ضررترین درمان‌های دندانپزشکی می باشد، اگر توسط متخصص ارتودنسی مجرب انجام شود ضرر های آن در این موارد بسیار نادر است. البته در این مقاله به بعضی از عوارض درمان ارتودنسی در صورتی که توسط افراد فاقد صلاحیت انجام شود می پردازیم که به علت عدم آگاهی این افراد از میزان مناسب نیروهای ارتودنسی و استفاده از روش های نامناسب در حین درمان رخ می دهد.

ضرر ارتودنسی چیست؟

ضررهایی که از ارتودنسی ایجاد می‌شود به دو علت می‌باشد:

یکی عدم همکاری بیمار که شامل عدم استفاده مناسب و کافی از نگهدارنده ارتودنسی می باشد که باعث برگشت نتایج درمان می شود و یا عدم رعایت بهداشت مناسب در حین درمان ارتودنسی که باعث پوسیدگی دندان ها و آسیب به بافت اطراف دندان های بیمار می‌شود.

دسته دوم عوارض درمان ارتودنسی، مواردی هستند که به علت درمان نزد افراد فاقد صلاحیت و غیرمتخصص روی می دهد. یکی از این موارد تحلیل ریشه دندان ها می باشد که در حالت طبیعی بسیار نادر است، ولی فرد فاقد آگاهی با انتخاب روش نامناسب درمان، امکان آن را بالا می برد. دیگری کشیدن نابجا و نامناسب دندان که درمانگر قادر به بستن آنها در آینده نباشد و استفاده از مواد بی کیفیت که باعث درمان طولانی و ناموفق یا مسمومیت بیمار به دستگاه های ارتودنسی می شود. در نهایت با ایجاد روابط فکی غلط باعث آسیب مفصل فکی شده و مشکلات این مفصل در دراز مدت می باشد.

آیا ارتودنسی برای دندان ضرر دارد؟

در این مقاله متوجه شدید ارتودنسی درمانی بسیار امن و بی‌خطر می باشد، اگر توسط دکتر ارتودنسی انجام شود، چون خود دندان ها مرتب می شوند و در رابطه مناسب با هم و با لثه قرار می‌گیرند و با ایجاد امکان بهداشت بالاتر دهان و دندان در نهایت باعث بهترین ها برای شما می شود. همچنین در نظر داشته باشید درمان توسط افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت می تواند باعث مشکلات جبران ناپذیر شود. با درمان نزد متخصص ارتودنسی معتبر می توانید تجربه درمانی موفق و پر فایده را داشته باشید.