استوماتیت چیست؟

30c896ad85830a0a269d912c4b4657af

هر نوع مشکل دندانی قبل از شروع درمان ارتودنسی باید بر طرف شود لذا در این مقالات به عنوان متخصص ارتودنسی ( دکتر ارتودنسی ) به توضیح بعضی مشکلات دندانی دهانی می پردازیم

در مورد عارضه استوماتیت و علائم و نشانه های آن چه میزان اطلاع دارید؟ در این مطلب می خواهیم درباره راههای درمانی و علل ایجاد کننده آن صحبت کنیم.

استوماتیت یک نوع بیماری و التهاب ( عفونت وسیع ) فراگیر دهان است که تقریباً ممکن است همه قسمت‌های دهان را درگیر کند.این بیماری علائمی نظیر التهاب دهان، قرمزی و خونریزی، درد خفیف، شدید، زخم‌های دهان، تنفس بدبو، بی‌اشتهایی، خستگی، تب و تحریک‌پذیری را به همراه دارد.

استعمال سیگار، مصرف زیاد الکل، برخی از روش‌های درمانی نظیر پرتودرمانی و شیمی درمانی و دندان‌های مصنوعی خطر ابتلا به استوماتیت را افزایش می‌دهند.

بر طبق بررسی‌های انجام شده اختلالات روحی و روانی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی، نقش عمده‌ای در بروز استوماتیت و افزایش طول دوره بیماری دارند.

بهداشت کامل دهان و دندان، ترک سیگار، کاهش فشارهای روحی و روانی، کنترل دندان‌های مصنوعی از لحاظ تناسب با لثه‌ها، شستشو دهنده‌های مناسب دهان و بینی، مصرف کافی ویتامین‌ها و پرهیز از تماس دهان با عوامل تحریک کننده و حساسیت‌زا از راه‌های مهم پیشگیری از بیماری است، استوماتیت است

www.drsadreddini.ir

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف